Socialrådgiver til Handicapteamet i Familierådgivningen søges

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Familierådgivningen i Børn og Familie, Ringkøbing-Skjern Kommune, har fået tilført to nye socialrådgiverstillinger på baggrund af Barnets Lov. En af disse nye stillinger har vi placeret i vores Handicapteam, som derfor søger en ny kollega 37 timer ugentligt.


Familierådgivningen består af fem teams, hvis målgruppe er børn og unge med særlige behov, eller hvor det må antages, at der kan være et særligt behov for støtte. De fem teams er Handicapteamet, Forebyggelsesteamet, Anbringelses- og hjemgivelsesteamet, Familieplejeteamet samt Udrednings- og Behandlingsteamet. 

Handicapteamet
Teamet består aktuelt af 8 myndighedsrådgivere, hvoraf en er administrativ sagsbehandler. 

I Handicapteamet er det primære fokus børn og unge i alderen 0 – 18 år med nedsat fysisk og / eller psykisk funktionsevne. Ligeledes kan der være søskendesager, så der arbejdes helhedsorienteret og med et blik på hele familien.

Det socialfaglige arbejde i Handicapteamet omhandler bl.a. 

  • Konsultative indsatser efter Barnets Lov § 30
  • Støttende indsatser efter Barnets Lov § 32
  • Merudgiftsydelse efter Barnets Lov § 86
  • Kompensation for tabt arbejdsfortjeneste efter Barnets Lov § 87
  • Ledsageordning efter Barnets Lov § 89
  • Aflastning / afløsning efter servicelovens § 84, jf. Barnets Lov § 90

Vi har i teamet mange samarbejdsflader, som udover børnene og deres familier bl.a. omfatter dagtilbud og skoler, læger, sygehuse, aflastningsinstitutioner, afdelinger i Børn og Familie, og andre.

Vi tilbyder
En varieret og udfordrende arbejdsdag, hvor tingene kan gå hurtigt, og ikke to dage er ens.

  • Et tæt arbejdsfællesskab med fagligt dygtige kollegaer, der hjælper hinanden.
  • Et socialfagligt samarbejde i teamet, med fagkonsulent og teamleder. Det betyder helt konkret, at du ikke står alene med selve sagsbehandlingsarbejdet, men vil få tæt og relevant individuel sparring.
  • Et konstruktivt og ordentligt arbejdsmiljø, hvor der er opmærksomhed på individuel trivsel, men i høj grad også samlet trivsel i teamet og tværfagligt i organisationen.
  • En høj vægtning af faglig kvalitet og udvikling, herunder jævnlige sagsgennemgange og sparringsforløb med teamleder.
  • En høj grad af indflydelse og ansvar i den daglige planlægning af sagsbehandlingen.
  • En høj faglighed med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed.
  • Deltagelse i gruppesupervision.
  • Et arbejdsfællesskab med stor åbenhed og tillid til hinanden. 
  • Individuelt tilrettelagt oplæringsforløb, hvor du de første 3 måneder er tilknyttet en mentor fra teamet.
  • En aktivitetsbaseret arbejdspladsindretning, som betyder, at vi flytter os rundt imellem hinanden og arbejder i de zoner, der passer til opgaven eller aktiviteten.

 

Vi ønsker os en ny kollega, som 

  • Er uddannet socialrådgiver.
  • Har kendskab til bestemmelserne i den nye Barnets Lov, og gerne til relateret lovgivning, der har betydning for den konkrete sagsbehandling. Vi forventer dog ikke, at du er ekspert i Barnets Lov – det er vi heller ikke på nuværende tidspunkt. J 
  • Har faglig relevant erfaring i myndighedsarbejdet med børn og deres familier.
  • Har tydelige mundtlige og skriftlige kompetencer og evner at formidle informationer samt træffe velbegrundede afgørelser.
  • Har lyst til ”nørderi” i forhold til de handicapkompenserende ydelser.
  • Kan arbejde både struktureret, selvstændigt, teambaseret samt tværfagligt.
  • Kan bevare overblikket og navigere med flere bolte i luften.
  • Er i stand til at bevare roen i akutte og konfliktfyldte situationer.
  • Arbejder med respekt for lovgivning og interne retningslinjer samt med fokus på inddragelse af borger og netværk.
  • Er ordentlig, nysgerrig, engageret og omstillingsparat - selv når det går stærkt.
  • Har fokus på muligheder og ressourcer, både i det konkrete sagsarbejde og i forhold til kolleger.
  • Ved, at administrativt arbejde er en stor del af jobbet – og trives med det.
  • Har kendskab til ICS og DUBU
  • Er en omsorgsfuld kollega, der meget gerne har humor og har fokus på, at vi spiller hinanden gode.

 
Børneattest og straffeattest indhentes ved indstilling til ansættelse.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. 

Send din ansøgning elektronisk til os, så den er modtaget senest mandag den 15. april 2024.

Torsdag den 18. april udvælger ansættelsesudvalget kandidater til samtale, og indkaldelse sker herefter via mail eller telefon.

Ansættelsessamtaler afholdes tirsdag den 23. april 2024 på Dyrvigsvej 9, 6920 Videbæk.

Yderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til
Socialrådgiver Rie Kiel på tlf. 21340690, tillidsrepræsentant for socialrådgiverne Britt Sørensen på tlf. 21749667, teamleder for Handicapteamet Marianne Støjberg på tlf. 20912665 eller leder af Familierådgivningen Lise Friis på tlf. 21996796.

Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Ansøg" nederst på siden. Vedhæft din ansøgning og dit CV samt relevante bilag i PDF eller DOC format.

Medarbejderne i Ringkøbing-Skjern Kommune er vores vigtigste ressource

Vi understøtter det gode liv og væksten. Vi går efter de gode løsninger sammen med borgere, virksomheder og andre gode relationer.

Vores arbejde er båret af viden, som vi hele tiden udvikler. Vi lærer af enhver opgave - både som enkeltperson, team og organisation. Læring er en del af hverdagen.

Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune. Naturen er kilden til det gode liv og til at skabe vækst. Det går vi efter. Det lykkes, fordi vi forkæler ildsjælene og arbejder sammen på tværs.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringkøbing-Skjern Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ringkøbing-Skjern Kommune, Dyrvigsvej 9, 6920 Videbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6015576

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet